Den senaste tiden har det slagit mig att spelsektorn (betting) är precis som H&M, trots att nya investeringar görs i marknadsföring, nya varumärken adderas och uppköp görs så ökar inte vinsterna i samma takt som tidigare. Lägg på de regulatoriska riskerna och ökad konkurrens så är det endast ett fåtal vinnare med unika erbjudanden som blir kursvinnare. Frågan är hur unika är erbjudandena och kommer spelbranschen att fortsätta ha det tufft.
Jag ser fram emot rapporterna för Q2 som innehåller en hel del fotbolls-vm 2018. Går det inte exceptionellt bra nu, mha på omsättning så när ska det då göra det? Jag ställer mig frågande till spelsektorn och inväntar rapporterna för Q2 innan jag funderar på köp eller sälj.
Jag ser fram emot rapporterna för Q2 som innehåller en hel del fotbolls-vm 2018. Går det inte exceptionellt bra nu, mha på omsättning så när ska det då göra det? Jag ställer mig frågande till spelsektorn och inväntar rapporterna för Q2 innan jag funderar på köp eller sälj.
Kommentarer
Skicka en kommentar
Skriv gärna dina kommentarer här